Zimowe kilogramy

Zmiany masy ciała

Często obserwujemy utratę kilogramów na wiosnę, a przybieranie na wadze w zimie. Jednak wahania te nie powinny przekraczać 1-2kg. Jeżeli zimą pozwolimy sobie na mniejszą aktywność czy dodatkowe przekąski między posiłkami… Bardzo szybko możemy znaleźć się w sytuacji, gdy dodatkowych kilogramów robi się nawet 10 lub więcej!

Jak unikać podstawowych błędów?

  • dbaj o regularność posiłków. To nie mit! Regularne odżywianie sprzyja lepszemu wykorzystaniu energii przez organizm – metabolizm przyspiesza. Dzięki temu energię zużywamy ją na bieżące potrzeby, a mniej odkładamy na później w postaci tkanki tłuszczowej.
  • codziennie staraj się zjadać śniadania. Ta zasada również się sprawdza. Pamiętaj o pierwszym posiłku najlepiej pół godziny, do godziny od obudzenia. Pierwszy posiłek nazywany jest najważniejszym między innymi dlatego, że pozwala organizmowi regulować metabolizm.
  • nie przejadaj się – zimowe wieczory są okazją do częstszych odwiedzin w kuchni. Po powrocie do domu zaplanuj sobie jeden lub dwa konkretne posiłki i unikaj sięgania po dodatkowe produkty. Często w codziennym pośpiechu podczas dnia pracy nie dostarczamy sobie odpowiednich składników odżywczych. A to prowadzi do wieczornego podjadania!

Szybki sposób na słodycze

Jeżeli masz ochotę na słodycze – zaplanuj je jako deser od razu po posiłku. Energia, którą dostarczamy sobie pomiędzy głównymi posiłkami, najczęściej odkładana jest w tkance tłuszczowej, powodując zwiększenie masy ciała. Pamiętaj jednak, że nadmiar cukru nie jest wskazany i najlepiej wybierać domowe słodkie przekąski. Warto unikać wysoko przetworzonych produktów!

Jeżeli chcesz uzyskać praktyczne umiejętności, jak skutecznie zmienić nawyki i utrzymać stałą masę ciała – skontaktuj się z nami! Chętnie dzielimy się swoją wiedzą, aby dostosować Twój zdrowy jadłospis do całego stylu życia – zapraszamy.

*Źródło grafiki: Pinterest

Edukacja Żywieniowa

Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi, którzy chcą wiedzieć więcej o zdrowym odżywianiu. Zależy nam na zwiększaniu świadomości żywieniowej, by dokonywać zdrowych wyborów każdego dnia.
Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *