Uniwersalna owsianka

Bardzo często dostajemy pytania o proporcje na odpowiednią owsiankę – ile płatków, ile mleka, jakie dodatki? Dziś podajemy przepis na uniwersalną idealnie zbilansowaną owsiankę! Takie śniadanie z pewnością pozwoli Wam zacząć dzień na pełnych obrotach. Dostarczy Paniom ponad 20% energii z diety!

Składniki:

  • Płatki owsiane – 3 łyżki
  • Dowolne orzechy – 1 garść
  • Dowolne suszonki – 1 łyżka
  • Mleko lub napój roślinny z wapniem – pół szklanki
  • Świeże owoce – od 1/4 do 1/2 owocu

Przygotowanie:

Przyrządzić na zimno lub ugotować płatki z orzechami i mlekiem, a następnie dodać pozostałe składniki. Mile widziane przyprawy – na przykład cynamon!

A jaką Wy lubicie owsiankę? Taką jak Sylwia – płatki owsiane na zimno z banem i granatem, czy taką jak Magda – płatki owsiane ugotowane na budyń z orzechami włoskimi i zielonym jabłkiem?

Owsiana Sylwii

Owsianka Magdy dostarcza 450kcal, ponad 30% zapotrzebowania na magnez, 30% na błonnik, ponad 20% na wapń oraz ponad 15% na żelazo, witaminę E i foliany. W jej skład wchodzą: 3 łyżki płatków owsianych, garść orzechów włoskich, łyżka jagód goji, pół szklanki napoju migdałowego oraz 1/4 zielonego jabłka.

Ile smakoszów owsianek, tyle pomysłów jak je przyrządzić! Smacznego!

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *