Co jeść aby pozbyć się zbędnych kilogramów po świętach?

Święta… święta … i po świętach! Co teraz jeść, żeby pozbyć się przykrych dolegliwości?

Święta Bożego Narodzenia to magiczny czas spędzany w gronie rodziny i przyjaciół zazwyczaj przy syto zastawionym stole. Tego dnia mało kto stosuje diety czy ograniczenia żywieniowe. Zazwyczaj się przejadamy. Nie wszystkie jednak potrawy „przypadły do gustu naszemu” żołądkowi czy wątrobie. Wzdęcia, zaparcie czy zgaga to tylko niektóre skutki świątecznego ucztowania. Co jeść i pić po świętach, by oczyścić swój organizm, odzyskać równowagę i zapobiec przybieraniu na wadze?

Postaw na warzywa i owoce!

Warzywa i owoce to niezastąpione źródło witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowej pracy naszego układu pokarmowego. Zadbajmy o to, by było ich teraz najwięcej. Sałatki i surówki powinny stanowić podstawę codziennego jadłospisu. Włączmy do diety zielone koktajle, które pomogą oczyścić organizm m.in. z toksyn propozycję sprzętu do soków i koktaili znajdziesz tutaj: https://gustopremium.pl. Zmiksowany seler naciowy, jabłko, jarmuż i banan to niezły pomysł na drugi śniadanie. W naszym  jadłospisie powinno być dużo witaminy C obecnej m.in. w natce pietruszki, papryce, cytrusach, kiełkach i kiszonkach.

Zadbaj o właściwą florę jelit!

Często słyszymy, że jelita to nasz drugi mózg. Właściwa flora bakteryjna jelit jest bardzo ważna, dba o prawidłową pracę jelit, ale też pomaga wspierać odporność organizmu. Po świątecznym przejedzeniu zadbajmy o prawidłowe bakterii w naszych jelitach. Dzięki nim pozbędziemy się dolegliwości takich jak m.in. zaparcia i wzdęcia. Sięgnijmy po fermentowane napoje mleczne i kiszonki. Koktajl z maślanki i pomarańczy, surówka z kapusty kiszonej,  kimchi, miso, tempeh to doskonały pomysł na posiłek. Doskonale sprawdzi się tu też grzybek tybetański (ziarno kefirowca).

Pij wodę, zioła i czerwoną herbatę!

Skutkiem świątecznego przejedzenia mogą być problemy układu pokarmowego. Można temu zaradzić stosując zioła.  Można też nimi przyprawiać potrawy. Na wzdęcia niezastąpiona okaże się herbatka z kopru włoskiego czy kminku, które działają rozkurczowo i moczopędnie. Zgagę pokonaj  herbatką z mięty pieprzowej, prawoślazu, rumianku lub naparu z nasion lnu. Pij też dużo wody niegazowanej, która pomoże oczyścić organizm. Możesz także sięgnąć po filiżankę czerwonej herbaty. Rano sięgnij po szklankę letniej wody z łyżką soku z cytryny i łyżeczką miodu. Doskonale oczyszcza jelita, zapobiegając zaparciom.

Aktywność fizyczna

Ruch to doskonały lek na dolegliwości przewodu pokarmowego. Ponadto  zapobiega wielu chorobom, poprawia samopoczucie i dba o naszą sylwetkę. Aktywność fizyczna pobudza metabolizm, pomaga pozbyć się zaparć, które często towarzyszą świątecznemu ucztowaniu. Warto wybrać się na dłuższy spacer, poćwiczyć przy muzyce czy chociażby wchodzić po schodach- zamiast używać windy. Dobrym pomysłem na ruch jest też taniec. Unikajmy teraz siedzenia przed ekranem telewizora czy monitorem komputera. Pamiętajmy także o dzieciach, teraz mają sporo czasu wolnego, zadbajmy o to, by chociaż godzinę spędziły go na aktywności fizycznej.

Tego unikaj…

Po świętach należy ograniczyć spożywanie cukru, a więc wszelkiego rodzaju ciast, słodyczy, słodzonych napojów typu coca-cola. Cukier niszczy florę bakteryjną jelit, zaburza pracę układu pokarmowego, przyczyniając się  po powstawania zgagi i zaparć. Unikajmy także spożywania alkoholu. Nie sięgajmy też po gotowe potrawy typu fast-food czy ciężkostrawne, smażone dania.

Chcesz przejść na dietę? a nie wiesz jak zgubić zbędne kilogramy? Chętnie Ci w tym pomożemy. Zapraszamy do zakupu naszych konsultacji. Link znajdziesz TU

Edukacja Żywieniowa

Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi, którzy chcą wiedzieć więcej o zdrowym odżywianiu. Zależy nam na zwiększaniu świadomości żywieniowej, by dokonywać zdrowych wyborów każdego dnia.
Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *