„Sportowe kalorie” Iwona Bates – RECENZJA

Jak zadbać o zdrowie i dobrą kondycję młodego sportowca? Czy trzeba sięgać po suplementy? Jak powinien być zbudowany jadłospis? Na te inne pytania znajdziesz odpowiedź w książce Iwony Bates „Sportowe kalorie”, która ukazała się nakładem wydawnictwa PZWL.

Badania naukowe dowodzą, że sprawność fizyczna i ogólny stan zdrowia człowieka są ściśle powiązane z odpowiednim odżywianiem. Warto więc zadbać o to, co znajduje się na talerzu młodego sportowca.

„Sportowe kalorie, czyli zdrowa dieta młodych sportowców”

Książka została napisana przystępnym językiem. Autorka w jasny i prosty sposób przedstawiła informacje dotyczące żywienia w sporcie. Żywność porównuje do paliwa, jako jedynej formy dostarczania energii do działania. Na dodatek powinno być ono najwyższej jakości, co może być gwarancją wygranej. Oprócz diety liczą się też – według Iwony Bates – naturalne zdolności i warunki fizyczne, upór i konsekwencja, wiedza, a nawet … szczęście!

Autorka obala mit, że zdrowe jedzenie musi być drogie i niesmaczne. Zaleca sięgać po nowe, ale też i znane produkty. Uważa też, iż młody sportowiec może się obejść bez suplementów. Odpowiednio przygotowany koktajl z powodzeniem zastąpi sztuczne suplementy. Znajdziemy tu też przepisy na naturalne izotoniki, np. z owoców i miodu.

Autorka porusza też problem cukru i fast-foodów w diecie dzieci i młodzieży. Czy wiedzieliście, że przeciętny Polak zjada dziennie ok. 108 g cukru! To ponad dwadzieścia łyżeczek! Tylko 33g to świadomie posłodzony napój czy posiłek, pozostała ilość pochodzi z różnych dań, przetworów itp. Reklamy zachęcają do kupna różnych zdrowych płatków czy mlecznych kanapek. Niestety głównym składnikiem tych produktów jest … cukier! Czy Fast-foody uzależniają? Okazuje się, że tak! Dzięki odpowiednio dobranym składnikom czujemy ciągle apetyt na te „smaczne” potrawy.

Książka sportowe kalorie stanowi doskonały poradnik zdrowego odżywiania. Autorka przekazuje informacje na temat zbilansowanej diety. Opisuje dokładnie elementy jadłospisu: węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy i minerały. Porusza także problem mikroflory jelitowej. Dowiemy się też, co pomaga zregenerować organizm po treningu. Autorka uczy jeść świadomie, pokazuje, że ze zdrowej żywności można przyrządzić pyszne posiłki, na dodatek dobrze się przy tym bawić!

W „Sportowych kaloriach” znajdziemy też opracowane w dwóch wersjach jadłospisy o energetyczności 3 000 i 4 000 kcal, podzielone na 4 pory roku. Znajdziemy tu wiele przepisów na pyszne potrawy np. muffiny gryczane, frytki z batatów i selera z sosem jogurtowym czy placki ziemniaczane z parmezanem. Nawet „niejadki” znajdą coś dla siebie.

O autorce

Iwona Bates jest dietetykiem, edukatorem zdrowego odżywiania, blogerką, autorką, „Diety Zdrowych Kalorii”, redaktorką magazynu „KoBBieciarnia”. Jest też pomysłodawczynią akcji Akademia Prawdziwych Mistrzów, realizowaną przez Komisję do Zwalczania Dopingu w Sporcie. Współpracowała z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej w przy projekcie WF z Klasą i Szkoła z Klasą. Autorka i prowadząca program „Lekko Zdrowo Ekspresowo” oraz „Książki potrzebne”.

Dla kogo „Sportowe kalorie”?

Książka „Sportowe kalorie” powstała z myślą o młodych sportowcach, ale też rodzicach, trenerach, nauczycielach wychowania fizycznego, którzy chcą poprowadzić kompleksowo młodego zawodnika ku sukcesom w zawodach. Dietetycy również znajdą tu coś dla siebie – nowe przepisy,  które można uwzględnić w diecie młodych sportowców.

Gorąco polecam 

Książkę Iwony Bates: „Sportowe kalorie” można kupić tu: https://pzwl.pl/Sportowe-kalorie,68981761,p.html

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *