Sezonowe infekcje – wzmocnij swój organizm

Podczas choroby nasz układ odpornościowy pracuje zdecydowanie intensywniej, wszystkie infekcje wymagają dodatkowej energii. Organizm stara się również na bieżąco odbudowywać tkanki, między innymi błony śluzowe.

CIEKAWOSTKA: nawet nagłe skurcze mięśni podczas kaszlu sprawiają, że zużywamy więcej kalorii.

Niestety, często dolegliwości chorobowe utrudniają zjedzenie odpowiedniej porcji posiłku. Uczucie zmęczenia i osłabienia wynika między innymi z tego, że zazwyczaj mamy mniejszy apetyt i mniej jemy, podczas gdy nasze zapotrzebowanie na składniki odżywcze znacznie rośnie!

Warto włączyć do jadłospisu odpowiednie produkty i bogate w składniki odżywcze posiłki. Pełnowartościowe dania pomagają wzmocnić organizm, dzięki czemu efektywniej zwalczamy infekcje i szybciej wracamy do zdrowia.

Dobre na odporność

Do wyjątkowo polecanych składników należą produkty bogate przede wszystkim w:

Co wzmocni Twój organizm?

Polecamy przede wszystkim posiłki lekkostrawne – organizm mniej angażuje się w ich trawienie, co pozwala mu przeznaczyć więcej sił na walkę z infekcją. Doskonale będą sprawdzać się  na przykład:

  • wszelkie rozgrzewające zupy z mnóstwem przypraw (imbir, kurkuma, pieprz)
  • puree warzywne z dodatkiem dobrej jakości olejów
  • nie wymagające zbyt wiele gryzienia gulasze i potrawki

Podczas choroby tym bardziej warto zrezygnować z wysoko przetworzonych produktów!

Nie powinniśmy zapominać także o źródłach pełnowartościowego białka. Chociaż często infekcja sprawia, że w ogóle nie mamy na nie ochoty – dobrze jest wzbogacić dietę o kilka porcji ryb, które oprócz białka dostarczą także kwasy tłuszczowe omega 3, w tym EPA i DHA.

O tym, jakie składniki wybierać i jak wzmocnić swój organizm jesienią dowiesz się z naszej konsultacji on-line. Zamów TU

 

Sylwia Krupa

Właściciel projektu / Redaktor at Edukacja Żywieniowa.PL
Doradca corporate wellness i Edukator Żywieniowy, ukończyła kursy i szkolenia związane z żywieniem człowieka. Opracowała wiele własnych nowatorskich sposobów planowania i organizowania codziennego żywienia oraz przygotowywania zbilansowanych posiłków dla siebie i całej rodziny każdego dnia.
Dla niej jako trenerki zdrowego stylu życia, najważniejsze stało się promowanie idei świadomego odżywiania oraz w jaki sposób to, co jemy, ma wpływ na zdrowie, wygląd i codzienne samopoczucie.

Zamów konsultację z Sylwią
Sylwia Krupa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *