Sałatka z czarną soją 300kcal

Ach, ten smak… Tym razem polecamy danie z długim czasem przygotowania – czarną soję należy moczyć przed ugotowaniem aż 12 godzin! Można użyć również innych strączków.

Składniki na dwie porcje:

  • Czarna soja – 4 łyżki
  • Sałatka masłowa – 4 garści
  • Gruszka – 1 średnia
  • Jabłko – 1 średnie
  • Cebula czerwona lub szalotka – 1 średnia
  • Miód – 1 łyżeczka
  • Olej rzepakowy lub lniany – 1 łyżka

Przygotowanie:

Ziarna soi gotuj pod przykryciem aż zrobią się miękkie. W zależności od odmiany czas gotowania wynosi od 40 do nawet 90 minut! Cebulkę uduś w wodzie, gdy będzie już zeszklona dodaj do niej sól oraz łyżeczkę miodu, a następnie pozostaw do ostygnięcia. Sałatę poszatkuj w drobne paseczki, jabłko i gruszkę pokrój w kostkę. Do cebulki dodaj łyżkę oleju i dokładnie wymieszaj na sos. Połącz wszystkie składniki i gotowe!

Sałatka dostarcza 300kcal, ponad 40% zapotrzebowania na foliany, 35% na błonnik i witaminę C,  ponad 25% na magnez oraz 20% na potas, żelazo i cynk. Smacznego! Według nas – warto poczekać, bo czarna soja jest naprawdę pyszna!

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *