Ratatuj z sezamem i curry 380kcal

Dziś ratatuj z dużą ilością warzyw, sezamem i curry – pełnowartościowe, wielowarzywne, ale szybkie danie!

Składniki:

  • Żółta cukinia, bakłażan, żółta papryka – po 1/4 warzywka
  • Marchew – 1 średnia
  • Jarmuż – 1 garść
  • Przecier pomidorowy – 1 łyżeczka
  • Olej rzepakowy – 1 łyżeczka
  • Przyprawy do smaku – curry, słodka papryka, pieprz, ewentualnie odrobina soli
  • Sezam – 1 łyżka
  • Ziemniaki – 2 duże

Przygotowanie:

Warzywa oczyść i pokrój na mniejsze cząstki. Uduś z odrobiną wody i przyprawami. Gdy będą już al dente dodaj przecier pomidorowy, a pod koniec gotowania łyżeczkę oleju rzepakowego. Gotowe! Podawaj z sezamem, według nas do tego dania pasuje najlepiej.

Tym razem jako dodatek proponujemy ziemniaki, można zastąpić je również kaszą, ryżem lub makaronem.

Danie dostarcza 20% energii z diety, ponad 100% zapotrzebowania na witaminę C, ponad 60% na witaminę E, 55% na foliany, ponad 45% zapotrzebowania na błonnik pokarmowy, potas i magnez, 25% na cynk oraz ponad 20% na żelazo.

 

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *