Naleśniki z farszem warzywnym 400kcal

Aż trudno uwierzyć, że te naleśniki są bez pszenicy, bez glutenu, bez jajka, bez mleka, a nawet bez soli!

Składniki (na 2 duże lub 3 małe naleśniki):

  • Mąka ziemniaczana i gryczana – po 1 łyżce każdej
  • Olej kokosowy – 1 łyżeczka
  • Warzywa – pieczarki kilka sztuk, brokuły kilka różyczek, cukinia 1/4 średniej, zielona papryka 1/2 średniej
  • Ryba – dorsz 1 porcja około 70g
  • Musztarda i miód – po 1/2 łyżeczki

Przygotowanie:

Mąki wymieszaj, a następnie dodaj do nich około 3 łyżki wody. W razie potrzeby zmień nieco proporcje, aby uzyskać najlepszą według Ciebie konsystencję. Usmaż (!) naleśniki na oleju kokosowym, a następnie przygotuj farsz – uduś wszystkie warzywa z dodatkiem ulubionych przypraw. Na koniec uzupełnij danie o źródło białka – my zdecydowałyśmy się na rybę, jednak równie dobrze pasować będą orzechy włoskie lub sezam. Dobrze smakuje z sosem musztardowo-miodowym.

Naleśnik

Czasem warto poświęcić na gotowanie trochę więcej czasu, smacznego! Danie dostarcza 20% energii z diety, ponad 100% (!) zapotrzebowania na witaminę C, ponad 90% (!) na witaminę E, ponad 50% na foliany, 25% na błonnik pokarmowy, potas i magnez oraz ponad 20% na cynk.

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *