Koktajle i lemoniady na upalne dni!

Gorąco w upał, pocimy się i ciągle chce nam się pić. Żeby ugasić pragnienie i nie doprowadzić do odwodnienia organizm sięgamy po różne napoje, niestety niekonieczne zdrowe i wskazane w upalne dni. Co więc pić?

Pijmy wodę!

W upalne dni należy wypijać od 2l do 3l płynów, gdyż wraz z potem tracimy wodę, ale też elektrolity i sole mineralne. Może to doprowadzić do odwodnienia organizmu.

Pijmy więc wodę niegazowaną,  źródlaną i mineralną, która jest bogata w składniki mineralne m.in. magnez i wapń. Możemy do niej dodać plasterek cytryny, limonki i listek mięty. Napój taki doskonale gasi pragnienie, orzeźwia. Można także przygotować napar z mięty, który jest doskonałym napojem ochładzającym organizm.

Przepisy:

#Domowa lemoniada

1 litr wody niegazowanej, cytryna, limonka, listki  mięty, kostki lodu

Do dzbanka wlej wodę, dodaj pokrojone w plastry owoce, listki mięty i kostki lodu. Gotowe!

#Woda owocowa

1 litr wody niegazowanej, mrożone owoce, np. maliny , truskawki, porzeczki, cytryna, listki mięty

Do dzbanka wlej wodę, dodaj mrożone owoce, pokrojoną w plastry cytrynę, listki mięty i kostki lodu.

#Herbatka z mięty

Kilka listków mięty zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj pod przykryciem ok. 7 minut. Do gotowej herbatki możesz dodać plasterek cytryny i miód.

#Sięgajmy po owoce, soki owocowe, warzywne i koktajle!

W upalne dni wybierajmy soki owocowe i warzywne bogate w elektrolity i witaminy. Doskonale sprawdzą się koktajle owocowe. Owoce, które są doskonałym źródłem wody to arbuzy i melony. Bogate w potas są czereśnie, morele, truskawki, gruszki, brzoskwinie.

Soki warzywne doskonale gaszą pragnienie, a poza dostarczają organizmowi wiele witamin i minerałów korzystnie wpływających na nasze zdrowie. Dużo potasu zawiera sok pomidorowy, najlepiej naturalny, świeżo wyciśnięty. Ponadto pomidory są doskonałym źródłem likopenu, który korzystnie wpływa na zdrowie i urodę. Warto także do codziennego menu włączyć ogórki, które zawierają dużo wody i potasu, nawadniają i jednocześnie oczyszczają organizm z toksyn.

#Sok pomidorowy

Umyte pomidory dokładnie zblendować, dodać odrobinę soli i natkę pietruszki. Można schłodzić.

#Koktajl owocowy

150 g arbuza, 50 g jagód lub borówek, 2 brzoskwinie,

Wszystkie owoce zblendować, dodać kostki lodu i miód (opcjonalnie)

#Koktajl warzywno-owocowy

3 świeże ogórki, 1 łodyga selera naciowego, natka pietruszki, sok z 1/2 cytryny,  listki mięty

Umyte i obrane ogórki pokrój na kawałki i umieść w pojemniku blendera. Dodaj  umytego i osuszonego selera naciowego. Zmiksuj. Dodaj natkę pietruszki i sok z cytryny, po czym ponownie zmiksuj, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Udekoruj listkami mięty.

#Pomarańczowe smoothie

1 pomarańcza, 2 kiwi, 

Wyciśnij sok z pomarańczy, dodaj pokrojone kiwi i zblenduj.

#Koktajl z melona

pół dojrzałego melona siatkowego, pół banana, borówki amerykańskie, sok z 1/2 cytryny, 5 kostek lodu 

Owoce obierz, pokrój na mniejsze kawałki i wrzuć do blendera. Dołóż resztę składników, miksuj około minuty.

Nic procentowego nie pijmy!

Podczas upału zrezygnuj z alkoholu, kolorowych napojów gazowanych, energetyków, wód smakowych, itp. Napoje te są wysokokaloryczne, zawierają mnóstwo cukru i dostarczają organizmowi pustych kalorii, a na dodatek nie gaszą pragnienia.

Chcesz zmienić swoją dietę i odżywiać się zdrowo? Skorzystaj z naszych konsultacji on-line link zakupu znajdziesz TU

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *