Kasza z kolorową cukinią 370kcal

Warto pamiętać, że źródłem białka mogą być również orzechy, nasiona i pestki, na przykład orzechy włoskie czy sezam. Dobrze pasują do kasz i dań warzywnych, spróbuj przyrządzić je na różne sposoby i znajdź swoje ulubione dania!

Składniki:

  • Warzywa – po 1/4 żółtej i zielonej cukinii, 1 marchew, 1/4 białej cebuli
  • Kasza gryczana niepalona – 3 łyżki surowej
  • Orzechy włoskie – 1 łyżka
  • Sezam – 1 łyżeczka
  • Olej rzepakowy – 1 łyżeczka (stosować pod koniec gotowania)

Przygotowanie:

Kaszę ugotuj na sypko, a następnie wymieszaj z posiekanymi orzechami oraz sezamem. Warzywa wyszoruj i pokrój na mniejsze cząstki – zachęcamy, żeby cukinię zjadać ze skórką. Uduś je z przyprawami, a pod koniec gotowania dodaj olej rzepakowy. Gotowe – podawać na ciepło.

Danie dostarcza około 20% energii z diety, ponad 30% zapotrzebowania na błonnik, ponad 50% na magnez, ponad 35% na cynk i foliany oraz 25% na witaminę E.

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *