Jednogarnkowy obiad z surówką 420kcal

Sałatka czy coś na ciepło? Jeśli nie można się zdecydować, czemu nie jedno i drugie na raz… Dziś proponujemy pyszny jednogarnkowy obiad z surówką – zdrowe odżywianie nie musi zajmować dużo czasu.

Składniki:

  • Cieciorka – 3 łyżki surowej 45g
  • Kasza gryczana niepalona – 3 łyżki surowej 45g
  • Warzywa – sałata lodowa, pół ogórka, czerwona i pomarańczowa papryka
  • Olej rzepakowy – 1 łyżka 10g
  • Musztarda – 1 łyżeczka 5g

Przygotowanie:

Cieciorkę i kaszę ugotuj. Po ostudzeniu dodaj do świeżych warzyw, wymieszaj i gotowe! Dobrze smakuje z sosem musztardowym i przyprawami, na przykład pieprzem i słodką papryką. SMACZNEGO!

Danie dostarcza 20% energii z diety – jest doskonałe jako szybki i lekki obiad, kolacja albo pełnowartościowa przekąska do pracy. Spełnia również 50% zapotrzebowania na błonnik, ponad 100% na witaminę C, 70% na witaminę E, 50% na cynk i foliany,  ponad 30% na żelazo oraz 20% na potas.

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *