Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie – RECENZJA

Przemęczenie, nadmierna senność po posiłku, problemy z koncentracją i pamięcią, bóle głowy, kołatanie serca… Mimo diety nie możesz schudnąć? Na dodatek masz napady tzw. „wilczego głodu” nawet 2-3 godz. po posiłku? A do tego ta ciągła ochota na słodycze… Sięgnij po  Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie (Wydawnictwo Feeria) Dominiki Musiałowskiej, a dowiesz się o tym zaburzeniu metabolicznym, co może ułatwić diagnostykę tego schorzenia. 

Co to jest insulinooporność?

Insulinooporność to stan obniżonej wrażliwości tkanek na działanie insuliny, co może prowadzić do nieprawidłowego poziomu glukozy. Dominika Musiałowska – ekspert w zakresie insulinooporności, założycielka bloga i fundacji, od kilku lat insulinooporna – z pomocą wybitnych specjalistów wyjaśnia, czym jest insulinooporność. Autorka wymienia przyczyny i konsekwencje tego zaburzenia. Dowiesz się też, jakie badania wykonać oraz na czym polega leczenie insulinooporności. Dominika Musiałowska wskazuje, że zaburzenie to jest problemem z pogranicza wielu dziedzin. Dlatego też zachęca do wizyty u ginekologa, dietetyka, trenera personalnego, a także psychologa.

Zadbaj o odpowiednią dietę!

Dieta to wg autorki jeden z ważniejszych czynników leczenia insulinooporności. Nie chodzi tu o diety „cud”, ale o zdrowe odżywianie. Każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia żywieniowe, które wpływa na efekty diety. Jesteś „nocnym szperaczem”, „zajadaczem stresu”, „klasycznym obżarciuchem” czy „ciekawskim”?  Z książki dowiesz się, do jakiej grupy żywieniowej należysz. Znajdziesz tu też zasady diety normalizującej glikemię oraz jak gotować zgodnie z indeksem glikemicznym.  Wielkość spożywanej porcji oraz szybkość jedzenia może wpłynąć na zwiększenie indeksu glikemicznego! Autorka wzbogaciła poradnik przepisami. Tarta z malinami i białą pianką, ciasteczka kokosowe z makiem czy orzechowe kulki mocy są zdrową alternatywą dla gotowych, przetworzonych słodyczy. Znajdziesz tu też przepisy na zdrowe posiłki, tradycyjne czy też vegan. Sezamowe tofu smażone z kiełkami, surówka z młodej marchewki i gruszki z miętą czy jajecznica z pieczarkami i natką pietruszki to propozycja na zdrowe  śniadanie. A do pracy? Smaczny lunchbox – sałatka z grillowaną cukinią, sosem pietruszkowym i piniolami czy chili con care z komosą ryżową. Na obiad filet faszerowany szpinakiem, a na kolację zupa z soczewicy. To tylko kilka propozycji pysznych i zdrowych posiłków.

Bądźmy aktywni fizycznie

Aktywność fizyczna zajmuje ważne miejsce w leczeniu wielu schorzeń czy chorób. Czy wiesz, że 30- minutowy umiarkowany wysiłek wykonywany codziennie pomaga zapobiec chorobom serca i cukrzycy? Aktywność fizyczna jest kluczowym elementem korzystnie wpływającym na działanie insuliny. Zamiast używać windy – wchodź po schodach, zamiast samochodu wybierz rower. Autorka radzi, jaki sport będzie najlepszy dla osób z insulioopornością. A co ciekawsze, dołącza gotowe plany treningowe!

Insolinooporność … nie tylko w podróży

Dominika Musiałowska podpowiada, jak radzić sobie z insulinoopornością w pracy, w szkole, podczas świąt czy w podróży. Radzi, jakie dania wybierać, gdy jesteśmy poza domem, np. w restauracjach. Każdemu zdarzają się jednak momenty słabości… Co wtedy? Na to pytanie również znajdziemy odpowiedź w książce.

Autorka  twierdzi też, że nie warto zmagać się z problemem wyłącznie samemu, należy rozważyć przyłączenie się do grupy wsparcia – osób z podobnymi problemami.

Insulinnooporność- mini poradnik dla rodziców

W książce zawarte są wskazówki dla rodziców dzieci zagrożonych insulinoopornością. Autorka radzi, jak uczyć dzieci zdrowych nawyków żywieniowych. Jedną z propozycji są gry, np. warzywniak, kucharz czy kalambury. Podkreśla, iż ważna jest profilaktyka całej rodziny, nie tylko dzieci. Ruchu na świeżym powietrzu i odpowiednia dieta, pomogą zadbać o zdrowie całej rodziny. Ostatni rozdział stanowią historie z życia osób borykających się z problemem insulinooporności.

Nie ignoruj insulinooporności!

Rozpoznaną insulinooporność należy leczyć, gdyż jej zbagatelizowanie może doprowadzić do rozwoju cukrzycy typu 2, nadciśnienia, otyłości czy miażdżycy. Najlepszym rozwiązaniem jest zapobieganie, a nie leczenie. Z poradnika Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie dowiesz się istotnych faktów na temat insulinooporności. Książka napisana została przystępnym językiem, żeby każdy mógł zrozumieć jej treść. Poradnik pomoże ci cieszyć się zdrowiem i pełnią życia.

Książkę kupisz m.in. tu: http://wydawnictwofeeria.pl/pl/ksiazka/insulinoopornosc

„Insulinooporność – zdrowa dieta i zdrowe życie”  Dominika Musiałowska 

Gorąco polecam 

Edukacja Żywieniowa

Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi, którzy chcą wiedzieć więcej o zdrowym odżywianiu. Zależy nam na zwiększaniu świadomości żywieniowej, by dokonywać zdrowych wyborów każdego dnia.
Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *