Gulasz szparagowy 250kcal

To może być ostatnia chwila na szparagi! Polecamy gulasz szparagowy z dorszem – kolejna okazja na sezonowe szparagi dopiero za rok!

Składniki:

  • Szparagi – 5 gałązek
  • Brokuł – kilka różyczek
  • Żółta papryka – 1/4 średniej
  • Pieczarki – według uznania
  • Ryba – 70g
  • Olej rzepakowy – 1 łyżka
  • Sos sojowy – 1 łyżka

Przygotowanie:

Rybę ugotować na parze. Warzywa pokroić w ulubione kształty (u nas pieczarki w kostkę i papryka w paseczki), a następnie udusić z odrobiną wody. Pod koniec gotowania doprawić olejem rzepakowym i sosem sojowym. Wszystko wymieszać i dodać rybę. Gotowe, smacznego!

Danie dostarcza 250kcal,  ponad 100% zapotrzebowania na witaminę E (!), ponad 90% na witaminę C (!), 65% na foliany (!), ponad 20% na błonnik, cynk i potas oraz 20% na magnez.

Gdy dodasz do niego szklankę makaronu wartość kaloryczna wzrośnie o około 200kcal, dodając 3 łyżki dowolnej kaszy lub ryżu – o 150kcal. Dodatkowo, zwiększysz ilość witamin z grupy B w jadłospisie. W ten sposób z niewielkiej przekąski szybko możesz zrobić pełnowartościowy obiad!

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *