Dieta Smartfood – jedz zdrowo i żyj długo! – RECENZJA

Czy pizza jest zdrowa? Czy ekologiczne warzywa mają więcej wartości odżywczych? Ananas spala kalorie? Jakie owoce pomogą na opuchnięte nogi? Mleko jest niezbędnym źródłem wapnia? Lepiej nie jadać mięsa? Cukier zabija? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź w książce pt.: „Dieta Smartfood. Forma i zdrowie dzięki 30 produktom, które przedłużają życie”, która ukazała  się nakładem wydawnictwa Muza. 

Autorzy Eliana Liotta oraz  Pier Giuseppe Pelicci i Lucilla Titta w przystępny sposób radzą, w jaki sposób włączyć super-produkty do menu, aby cieszyć się zdrowiem. „Dieta Smartfood” bazuje na badaniach naukowców z całego świata, a została sformułowana we Włoszech, gdzie jedzenie jest traktowane przede wszystkim jako jedna z największych życiowych przyjemności. Dlatego też książka jest doskonałym  poradnikiem, jak zdrowo się odżywiać nie stosując przy tym rygorystycznych wyrzeczeń.

Dieta kojarzy się zapewne wszystkim z odchudzaniem. Jednak dieta to nie tylko odchudzanie, to również i przede wszystkim sposób odżywiania się na co dzień.

Książkę rozpoczynają takie zdania:

„Dieta Smartfood to opowieść o jedzeniu niezwykłym. O trzydziestu produktach żywnościowych powszechnie znanych, a przy tym szczególnych, gdyż chronią nasze ciało, czasem wchodzą dialog z DNA, a nawet uciszają geny starzenia”.

Już sam wstęp zapowiada się zachęcająco. Każdy przecież chce odżywiać się zdrowo i cieszyć się dobrym zdrowiem.

Książka „Dieta Smartfood” zbudowana jest z sześciu rozdziałów, wniosków i spisu publikacji naukowych, które popierają ukazane w niej tezy.

W pierwszym rozdziale poznajemy świat smartfoodu. Dowiadujemy się, że zdrowy jadłospis to coś więcej niż rachunek wartości energetycznej, a jedzenie jest życiową przyjemnością. Przecież nie musimy spożywać słodyczy, żeby zaspokoić chęć na coś słodkiego. Przysmaki takie jak winogrona, truskawki, groszek czy ciemna czekolada dostarczą przyjemności, a do tego zadbają o nasze zdrowie i smukła sylwetkę. Udowodniono przecież,  ze odżywianie w dużej mierze odpowiada za stan zdrowia, a to dlatego, i z to, „co jemy wchodzi w dialog z genami (DNA)”– czytamy w książce. Nie brakuje tez informacji o wpływie kalorii na nasz organizm oraz o skutkach nadwagi.

W kolejnej części autorzy szczegółowo opisują 20 produktów o największym wpływie na nasze DNA. Znajdziemy tu informacje m.in. o czerwonych pomarańczach, kaki, szparagach, kurkumie, truskawkach, sałacie czy czekoladzie. Czy wiedzieliście, że truskawki mogą pochodzić od bogini miłości – tak głosi rzymski mit. Ważniejsze jest jednak to, iż składniki w nich zawarte wykazują właściwości prozdrowotne, m.in. chronią przed miażdżycą i utratą pamięci! Szparagi zaś są źródłem żelaza, działają moczopędnie i przeciwnowotworowo. I uwaga! Znajdują się na liście  upraw planowanych przy kolonizacji Marsa! Jak widać książka obfituje w ciekawostki.

W kolejnym rozdziale mamy listę 10 produktów, które chronią organizm przed wieloma schorzeniami  i chorobami oraz mnóstwo ciekawostek popartych badaniami. Znajdziemy tu informacje m.in. o czosnku, roślinach strączkowych czy oliwie. Kolejny rozdział to dawkę faktów i mitów na temat żywności, np. czy szpinak zawiera dużo żelaza. W dalszej części szczegółowo opisany został schemat żywieniowy pomocny przy tworzeniu codziennego jadłospisu. Według autorów posiłki powinny być różnorodne, by dostarczyć organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Nieodłącznym elementem każdej diety jest też aktywność fizyczna, np. spacer czy jazda na rowerze. Ostatni rozdział stanowią informacje m.in. o wskaźniku masy ciała, zawartości tkanki tłuszczowej w naszym organizmie. Znajdziemy też dużo cennych porad, np. jak ograniczyć spożycie cukru i soli czy jak dozować tłuszcze. Wnioski to najważniejsze informacje o diecie.

„Dieta Smartfood” powinna znaleźć się w biblioteczce każdego z nas. Dzięki stosowaniu tej diety bez wielkich poświęceń zmienimy nawyki żywieniowe, a co się z tym wiąże zadbamy o smukłą sylwetkę  oraz możemy zapobiec rozwojowi wielu chorób, w tym nowotworom.

Jednym słowem Dieta Smartfood – jedz zdrowo i żyj długo! to książka, którą warto przeczytać przez wakacje!.

Gorąco wierzę w to, iż uda się wam wprowadzić zasady zdrowego odżywania, a książka będzie dla was pewnego rodzaju inspiracją, co zaowocuje zdrowym odżywianiem i długim życiem.

Gorąco polecam 

Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *