Cukinia z pestkami dyni 470kcal

Zagadka dla Was – co w tej potrawie jest źródłem białka?

Składniki:

  • Warzywa – cukinia 1/4 średniej i bakłażan również 1/4
  • Pestki dyni – 1 garść
  • Olej rzepakowy – 1 łyżka (stosować pod koniec gotowania)

Jako dodatek:

  • Kasza gryczana niepalona – 3 łyżki surowej
  • Żółta i czerwona papryka – po 1/4 każdej z nich

Przygotowanie:

Warzywa wyszoruj i pokrój w ćwierć plasterki razem ze skórką. Uduś razem z pestkami, a pod koniec gotowania dodaj olej rzepakowy. Pamiętaj o przyprawach – u nas doskonale sprawdziły się czarny pieprz, tymianek, cząber i estragon… Podawać z dodatkiem kaszy i świeżych warzyw, smacznego!

Danie dostarcza 25% energii z diety, ponad 35% zapotrzebowania na błonnik, ponad 100%(!) na witaminę C i E, ponad 95% na magnez, ponad 50% na cynk, ponad 40% na żelazo i foliany oraz ponad 25% na potas.

Edukacja Żywieniowa

Edukacja Żywieniowa

Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem ze wszystkimi, którzy chcą wiedzieć więcej o zdrowym odżywianiu. Zależy nam na zwiększaniu świadomości żywieniowej, by dokonywać zdrowych wyborów każdego dnia.
Edukacja Żywieniowa
0 replies

Dodaj komentarz

Podziel się swoim komentarzem
Możesz tu podzielić się swoja opinia o Edukacji Żywieniowej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *